Liderler İçin Pandemi Döneminde Stres Yönetimi

20 Nisan 2020 - Coronavirüs krizi hepimiz için büyük ve eşi görülmemiş bir mücadeledir. Çalışanlarımızın, müşterilerimizin ve diğer paydaşlarımızın sağlığı ve güvenliği bizim önceliğimizdir. Şirketlerin çoğu, çalışanlarını korumak için azami gayret göstermektedir. Kendi çalışanlarımızı desteklemek için yaptığımız çalışmalara ek olarak, bu konuda dünyadaki en iyi uygulamaları diğer şirketlerle de paylaşmak istiyoruz.

Liderler İçin Pandemi Döneminde Stres Yönetimi

Ocak 2020'de Dünya Sağlık Örgütü (WHO), COVID-19 olarak adlandırılan yeni bir koronavirüs hastalığının pandemi kapsamında olduğunu duyurdu ve dünyadaki diğer ülkelere yayılma riskinin yüksek olduğunu belirtti.

İster sosyal mesafe kuralı, ister evden çalışmak ya da okula gitmeyen çocuklarının öğretimine yardımcı olmak zorunda olsun, çoğu insan virüs yayılmaya devam ederken fedakarlık yapıyor. Çalışanlar hem kişisel hem de profesyonel olarak yüksek stres altındalar.

Peki liderler, çalışanların bu zor dönemden geçmelerine yardımcı olmak için ne yapabilir?

Çalışanları zihinsel sağlık hizmetleri ile desteklemek işverenler için yalnızca etik bir zorunluluk değil, aynı zamanda işyeri için önemli konulardan birisidir. Bu belirsiz zamanlarda, güçlü, sakin, güvenilir liderlik ihtiyacı her zamankinden daha önemlidir. İnsanlar kararlarında ve eylemlerinde sakin ve öngörülü olmak için liderlerini izlerler.

Amerikan Psikoloji Birliği’nin paylaştığı araştırmalar, liderlerin (ister hükümet yetkilileri, ister iş yöneticileri, eğitimciler, isterse ebeveynler olsun), güveni en üst düzeye çıkarmak ve stres ve kaygıyı en aza indirmek için iletişim becerilerini geliştirebileceği çeşitli yollar önermektedir.

Stres Yönetimi

  • Karar ve eylemlerinizde sakin ve öngörülü olmalısınız
  • Yavaşlayarak, stresinizin farkına vararak ve duygusal reaksiyona neyin sebep olduğunu anlayarak bu süreci yönetebilirsiniz
  • Yüksek etkili bir krizin gereklilikleriyle karşı karşıya kalsanız bile, hazırlanmak ve yeniden odaklanmak için ara vermeniz gerekir

Paylaşımlarınızı Empati ve İyimserlikle Yapmalısınız

  • Özellikle, işyerinin kapanması veya çalışma saatlerinin azaltılması gibi kararların iletişimi insanlardaki kaygı ve stresini artırabileceği için dikkatli yapılmalıdır
  • Endişeli insanların liderlerinden umut ve kontrol duygusu almaya ihtiyacı vardır
  • Liderler, daha iyi bir geleceğe giden bir yol olduğunu açıkça ifade etmeli ve insanlara buna nasıl katkıda bulunabileceklerini bildirmelidir

Güven Oluşturmak İçin İnandırıcılığınızı Kullanmalısınız

  • Liderler durumun risklerini anladığını gösterdiklerinde güvenilirlik kazanırlar
  • Ancak, tüm cevapları bilmeniz gerektiğini düşünmeyin. İyi liderler, bir sorunun cevabını bilmediklerinde bilim adamları veya politikaları belirleyen merkezler gibi diğer uzmanların kararlarını uygularlar
  • Kritik konularda durumu kontrol altına almak için önerilen çözümlerde uzman görüşleri farklılık gösterir. Böyle durumlarda birden fazla kaynağa danışmak iyidir

Dürüst ve Şeffaf Olmalısınız

  • Hayal kırıklığı yaratabilecek haberleri net ve anlaşılır bir şekilde sunmalı ve her şeyin yolunda olduğuna dair yanlış bir algı vermekten kaçınılmalıdır. Etkili liderler, kötü haberleri gizlemezler ki bu haberler de nadiren gizli kalır
  • Tüm gerçekleri paylaşmayan liderlere duyulan güven hızla azalır ve bu tür liderlik artan panik ve aşırı tepki getirir

Düzenli İletişim Kurmalısınız

  • İnsanların güvenini kazanacak şekilde bir iletişim rutini oluşturmalısınız. İletişim durduğunda, insanlar en kötü senaryoyu hayal etmeye eğilimlidir

Geri Bildirim Forumu Oluşturmalısınız

  • İnsanların soruları olacak ve önerilerde bulunmak isteyeceklerdir. İnsanlar, sürece dahil edildiğinde ve liderlerini duyduklarında liderlerlerine olan güvenleri artar. Herkesin geri bildirimlerini toplamak ve yanıtlamak mümkün olmayacaktır, ancak soru ve öneriler için uygun kanallar sağlayabilirsiniz

Rol Model Olmalısınız

  • İnsanlar nasıl davranmaları gerektiğinden emin olmadığında rol modelleri olarak liderlerine bakarlar
  • Başkalarından yapmalarını istedikleriniz konusunda tutarlı davranmalısınız
  • Liderler, sosyal mesafeyi uygulama gibi yeni politikaları benimseyen ilk kişi olmalıdır. İnsanlar saygı duydukları liderleri takip edecektir.

Paylaş

Popüler Haberler